Gazdaság,  Hírek

Új vidámparkot nyit a Disney a Közel-Keleten

Walt Disney bejelentette, hogy megnyitja első tematikus parkját a Közel-Keleten. Az új üdülőhely az Egyesült Arab Emírségekben, Abu Dhabiban, a Yas-szigeten fog helyet kapni, amely a Walt Disney és a helyi szabadidő- és szórakoztató cég, a Miral együttműködésével jön létre. A Disney eddig hat tematikus parkkal rendelkezik, amelyek Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában találhatók, legutóbb 2016-ban nyitották meg a parkot Sanghajban. A Miral a Yas-sziget fejlesztéséért felelős, amely már most is működteti a SeaWorld és a Warner Bros World parkokat, sőt, egy Harry Potter témájú park fejlesztésén is dolgozik.

A Disney egy nyilatkozatban hangsúlyozta, hogy az Egyesült Arab Emírségek egy négyórás repülőútra található a világ harmadik legnagyobb népességétől, így jelentős kaput jelentenek a turizmus számára. Továbbá, évi 120 millió utas közlekedik Abu Dhabi és Dubai légikikötőin, ami az Emirates-t a világ legnagyobb légitársasági csomópontjává teszi. Robert Iger, a Disney vezérigazgatója a parkra vonatkozó terveket „izgalmas” pillanatnak nevezte, és azt mondta, hogy a Disneyland Abu Dhabi „hitelesen Disney és egyben jellegzetesen emírségi” lesz.

A 25 négyzetkilométeres Yas-sziget mindössze 20 percre található Abu Dhabi belvárosától és 50 percre Dubaitól. Mohamed Abdalla Al Zaabi, a Miral vezetője kijelentette, hogy egy Disney tematikus park üdülőhely megnyitása a térségben mérföldkő a sziget globális szórakoztató és szabadidős célponttá válásának folyamatában. Hozzátette, hogy a fejlesztés „támogatni fogja Abu Dhabi és azon túl tartós gazdasági növekedését”.

A Disney első tematikus parkja, a Disneyland, 1955-ben nyílt meg Anaheimben, Kaliforniában, amelyet 1971-ben követett a Walt Disney World Orlando-ban, Floridában. A nemzetközi terjeszkedés 1983-ban kezdődött egy tokiói park megnyitásával, majd 1992-ben nyílt meg a Disneyland Párizsban, 2005-ben Hongkongban, legutóbb pedig 2016-ban Sanghajban.

Ezen a héten a Disney kedvezőbb eredményeket is bejelentett a 2025-ös év első három hónapjára vonatkozóan, mivel a bevételek 7%-kal, 23,6 milliárd dollárra (17,7 milliárd font) emelkedtek. A Disney+ streaming szolgáltatás 1,4 millió új ügyfelet szerzett. Korábban a Disney egy enyhe előfizetői csökkenésre számított az árak emelkedése miatt. Az Egyesült Államokbeli parkok látogatottsága nőtt, a látogatók pedig többet költöttek, emellett a Disney Treasure nevű új hajó megjelenése óta a tengeri hajóutak iránti kereslet is nőtt. Iger úr megjegyezte: „Annak ellenére, hogy sokan kérdéseket tettek fel a makrogazdasági bizonytalanságokkal vagy a verseny hatásaival kapcsolatban, biztatónak találom a vállalatunk erejét és ellenállóságát.”

Danni Hewson, az AJ Bell pénzügyi elemzésért felelős vezetője elmondta, hogy abban az időszakban, amikor sok amerikai vállalkozás „aggódik a tarifák potenciális hatása miatt a fogyasztói kiadásokra és a háztartások költségvetésére, a Disney magabiztosnak érzi magát”. A Florence Pugh és Sebastian Stan főszereplésével készült film szintén jól teljesít az online közönség körében. A kisgyerekek nagy „lelkesedésükkel” és „sok” sártócsával való szórakozásukkal nyerték el a közönség tetszését. A Thunderbolts* premierje előtt a BBC Florence Pugh útját követi nyomon az oxfordi iskoláslányból Hollywood csillagává válásáig. Tom Wootton arra számít, hogy az állomás fejlesztései lehetővé tehetik a Eurostar vonatok fogadását is. Page Thompson, az új vállalkozásokért felelős elnök azt mondta, hogy a tematikus park csak a helyi befektetések kezdetét jelenti.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cdrgr2zzv00o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük